ISKOLÁNK IGAZGATÓJÁNAK BEMUTATKOZÁSA

  

 

 

Eich László vagyok, magyar-történelem szakos tanár. 1991-ben kezdtem el pedagógusként dolgozni, azaz 30 éves nevelési-oktatási tapasztalattal rendelkezem. Pályám kezdetén 18 évig dolgoztam az ország egyik legjobb iskolájában, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolában, majd Dunakeszin lettem iskolaigazgató a Szent István Általános Iskolában, illetve a Dunakeszi Oktatási Központ – Általános Iskola és Pedagógiai Szakszolgálat nevű összetett intézményben. Ezután 7 éven keresztül kormánytisztviselőként segítettem több mint 40 köznevelési intézmény (általános iskola, gimnázium, alapfokú művészeti iskola, egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény) szakmai tevékenységét.

Azért lettem pedagógus, mert már gimnazistaként is szerettem kisebb gyerekekkel foglalkozni, és különféle érdekes közösségi programot (pl. színjátszó kört, foci bajnokságot, kirándulást, nyári tábort) szervezni számukra. Tanárként a magas szintű szaktárgyi oktatás és egyetemi hallgatók gyakorlatának irányítása mellett mindig is kiemelt célomnak tekintettem a tehetséggondozó munkát és a diákok szabadidős tevékenységének szervezését. Ezért különféle szaktárgyi tanulmányi versenyekre készítettem fel tanítványaimat, és több mint egy évtizedig szerveztem számukra szakköröket, kulturális programokat és nyári táborokat (pl. vándortábor, régésztábor, nomád tábor).

Erősségemnek tartom, hogy mindig könnyen megtaláltam a hangot a gyerekekkel, legyenek azok akár általános iskolás, akár gimnazista, akár egyetemista diákok. Tanítványaim későbbi visszajelzései alapján büszkén állíthatom, hogy az általam tartott tanórákat (főleg az irodalmat és az állampolgári ismereteket) nagyon szerették a diákok, akik közül sokan még egyetemistaként is vissza-visszatértek hozzám egy-egy óralátogatásra. Továbbá azt is erősségemnek tartom, hogy eddigi munkáim alkalmával - legyen az iskolavezetés vagy hivatalnoki tevékenység - imindenhol sikerült kiváló közösséget építeni, ami véleményem szerint az intézmény iránti elkötelezettség és a magas szintű szakmai munka elengedhetetlen része. 

A KONELI Iskolarendszer kiépítésében való részvétel számomra egy hatalmas szakmai kihívást jelent. Kevés tanár és iskolavezető számára adódik ugyanis az a lehetőség, hogy egy teljesen új, egyedi szemléletű, magán nevelési-oktatási intézmény létrehozásában és szakmai megformálásában vegyen részt. Ez a lehetőség számomra a 2019-es év nyarán, a KONELI Alapítványi Általános Iskola hivatalos megalakításával adódott, ami miatt egy sikerekben gazdag oktatás-irányítási tevékenység ellenére is boldogan tértem vissza az iskolavezetéshez. Úgy érzem, ezzel egy olyan új, teremtő szakasza kezdődött meg az életemnek, amely a kitűnő tanári közösségünknek köszönhetően egy országosan is egyedülálló iskolamodell kialakulását tudja eredményezni.